Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için, profilinizi telefon numaranız 📱 ile doğrulayın ve daha ayrıcalıklı olun 😉
    Daha fazla bilgi!

Canonicalization URL Nedir?

eTiKeT™

value="{XGT}"
Yönetici
XGT Master
SMS onaylı
Katılım
4 Ara 2016
Mesajlar
8,974
Çözümler
1,020
5370

Canonical tag nedir?
Rel canonical olarak da bilinen Canonical tagler; bir URL’nin, birden fazla kopyası olan bir sayfanın ana URL’si olduğunu arama motorlarına bildirmek için kullanılan bir yoldur. Canonical tagi kullanmak, kopyalanmış içeriklerin birden fazla URL’de görünmesinden kaynaklı olan sorunların önüne geçer. En basit anlatımıyla canonical tag, bir URL’nin hangi sürümünün arama motoru sonuç sayfalarında görünmesini istediğinizi arama motorlarına bildirir.
5371

Kırmızı çizgilerle vurgulanan kısım, bu tagin göründüğü herhangi bir sayfanın belirtilen URL’nin bir kopyası olarak ele alınması gerektiğini gösteriyor.
Canonicalization’un önemi nedir?
Duplicate content(tekrarlanan içerik) oldukça karmaşıktır ve arama motorları birbirleriyle birebir eşleşen ya da birbirlerine benzeyen içerikler tespit ettiği zaman bu bir dizi SEO sorununa neden olabilir. En basitinden bu tarz tekrarlayan içerikleri tararken arama motorları benzersiz içeriğinizin bir kısmını gözden kaçırabilir. Tekrarlayan içerikler ayrıca sıralama yeteneklerinizi de zayıflatabilir. Tüm bunların dışında tekrarlayan içerikler, arama motorlarının yanlış URL’yi “orijinal” olarak seçmesine de neden olabilir. Tüm bunların önüne geçebilmek için canonicalizationu kullanabilirsiniz.​
URL sorunları
“Neden duplicate yapsınlar ki?” diye düşünüyor olabilirsiniz. Bu da sizi canonicalization’un çok da önemli bir şey olmadığı fikrine itebilir. Şöyle ki biz insanlar her bir sayfayı ana sayfamızmış gibi düşünebiliriz. Fakat arama motorları için her sayfa ayrı bir sayfadır.​
Örnek verecek olursak ana sayfanıza şu yollarla ulaşmak mümkün olsun:​

  • http://www.ornek.com
  • https://www.ornek.com
  • http://ornek.com
  • http://ornek.com/index.php
  • http://ornek.com/index.php?refer=twitter
Bir insan için bu URL’lerin hepsi tek bir sayfayı temsil ediyor. Fakat bir arama motoru için bunların her biri ayrı ayrı sayfalardır. Sadece bu örnekte bile ana sayfanızın 5 farklı kopyasını görebilirsiniz. Ve inanın bu sadece küçük bir örnekti karşınıza çok daha fazla varyasyonla gelebilirdik.
Modern CMS’ler (içerik yönetim sistemleri) bu sorunu daha da beter hale getirmektedir. Birçok site otomatik olarak tagler ekler, aynı içerik için birden fazla URL’ye izin verir ve bunun dışında birçok URL parametreleri ekler. Bu sebeplerden dolayı sitenizde yineleyen binlerce URL bulunabilir ve bunun farkına dahi varmazsınız.

En iyi canonical tag uygulamaları
Tekrarlanan içerikler son derece can sıkıcı olabilir fakat can sıkıntınızı giderebilecek bazı önemli noktalar da var:​
Canonical tag’ler kendine işaret edebilir
Bir canonical tag, geçerli bir URL’yi işaret ediyorsa güzel. Başka bir anlatımla; X,Y ve Z URL’leri yineleniyorsa ve canonical tag X URL’sini X’e işaret ediyorsa bu normal bir durumdur. Biraz kafa karıştırıcı görünebilir ama normaldir.​
Giriş sayfanızı proaktif olarak canonicalize edin
Ana sayfa yinelemeleri çok yaygın olarak görünür. Kullanıcıların da kontrol edemediğiniz bir şekilde anasayfanızı işaret eden linkler verebileceğini de göz önüne alırsak öngörülemeyen bir çok sorun oluşabilir. Bunun önüne geçebilmek için ana sayfanızın şablonuna genel olarak kabul gören bir tag koymak iyi bir fikir olacaktır.​
Dinamik canonical tag’leri rastgele kontrol edin
Kötü kodların kullanımı bazen bir sitenin URL’sinin her sürümü için farklı bir canonical tag oluşmasına neden olabilir. Bu yüzden URL’lerinizi kontrol ettiğinizden emin olmalısınız. Özellikle e-ticaret ve CMS odaklı siteler için bunu yapmalısınız.​
Karışık sinyaller vermeyin
Karmaşık sinyallerin gönderimi arama motorlarının bir canonical tag’i önlemesine ya da yanlış yorumlamasına neden olabilir. Başka bir anlatımla; sayfa A’yı B’ye sonra da B’yi tekrar A’ya canonicalize etmeyin. Ya da benzer şekilde sayfa A’yı B’ye sonra da sayfa B’yi 301 yönlendirmeleri ile tekrar A’ya canonicalize etmeyin. Ayrıca canonical tag’i (A-–>B, B-–>C, C–->D) şeklinde zincirlemek de iyi bir fikir değildir. Bu yüzden net sinyaller gönderin ve arama motorlarını kötü seçimler yapmak zorunda bırakmayın.​
Yineleme benzeri canonicalize işlemleri yapmayın
Canonicalize işlemi yapılırken çoğu kişi yinelemeleri düşünür. Fakat canonicalize yapılırken işlemi birbirine çok benzer içeriğe sahip sayfalarda yapmak da mümkündür. Bu yüzden dikkatli olun. Bu konu üzerinde birçok tartışma olsa da para birimi, konum ya da birbirine çok benzeyen küçük ürün sayfalarının bu işlemi yapmasında bir sorun yok. Fakat bu sayfaların canonical olmayan sürümleri sıralamalar için uygun değilse ya da sayfalar çok farklıysa arama motorları tag’i yok sayabilir.​
Domainler arası yinelemeleri de canonicalize edin
2 siteyi birden yönetiyorsanız domain adları arasında da canonical etiketler kullanabilirsiniz. Diyelim ki aynı makaleyi ya da haberi 5 farklı sitede yayınlayan bir kişi ya da firmasınız. Canonical tag kullanarak tüm sıralama gücünü yalnızca tek bir sitede toplayabilirsiniz. Canonicalize işlemini yaptığınız zaman diğer sitelerin sıralamalarının engelleneceğini unutmayın. Bu yüzden bu durumu yaparken size yarar sağladığından emin olmalısınız.​
Canonical tags vs. 301 yönlendirmeleri
Bu kıyaslama ortak bir SEO merakıdır. Fakat bu soru hileli bir sorudur ve iki seçeneğin de kendince haklı olduğu durumlar vardır.​
Örneğin A sayfasını B sayfasına 301 yönlendirmeleri ile yönlendirecek olursanız, ziyaretçileriniz otomatik olarak B sayfasına götürülür ve hiçbir zaman A sayfasını göremezler. Bunun yerine bir canonical tag ile A sayfası –> B sayfası ilişkilendirmesini yapıyorsanız, arama motorları B’yi hedef alacaktır fakat insanlar her 2 URL’yi de ziyaret edebilecektir. Sizin için hangi seçenek uygunsa onu tercih etmelisiniz.​

Kaynak : Canonicalization URL Nedir? - IHS Blog
 
Yararlı paylaşım için teşekkür ediyorum. Yanlız şöyle bir sorun var yardımcı olabilir misiniz bilemiyorum. Xf2 2.1.4 kullanıyorum. Sitemizde açılmış olan bir konunun 877 tane sayfası var dolayısı ile bir konu 877 sayfada index alarak dublicate içerik oluyor ki bu da bizlere büyük zarar veriyor.

Bunun önüne geçmek adına sayfalara bölünmüş olan içeriklerin page yapılarına 2 ve üzeri ise noindex follow diyorum. Bu da o kadar sayfada yazılmış olan içeriklerin çöp olmasına neden oluyor. soru şu

Page 2 ve daha fazla bildirimli olan sayfa yapılarına, template de editleme yaparak ilk konunun canonical url sini gösterebilir miyiz ? Aynı sorun kategorilerin altında açılış konuların sayfalar yapısında da var yardımcı olabilir misiniz kaynak bulamadım.

Sevgiler, iyi yıllar dilerim şimdiden.
 
Aynı sorun sizde de mevcut. Tüm kategorileriniz sayfalara bölünmüş ve burada canonical etiketleri gereksiz kopya içeriğe neden oluyor. Ben bunları noindex follow şekline getirmiştim. Yeni uygulamada next prev de işe yaramıyor artık


<link rel="canonical" href="XenForo.com'dan duyurular" />
 
pekı bunu xf admın panelde aktif edelimmi ? yoksa deaktif sekıldemı dursun ? hangisi bızım ıcın faydalı olur ?
 

Canonical tag nedir?
Rel canonical olarak da bilinen Canonical tagler; bir URL’nin, birden fazla kopyası olan bir sayfanın ana URL’si olduğunu arama motorlarına bildirmek için kullanılan bir yoldur. Canonical tagi kullanmak, kopyalanmış içeriklerin birden fazla URL’de görünmesinden kaynaklı olan sorunların önüne geçer. En basit anlatımıyla canonical tag, bir URL’nin hangi sürümünün arama motoru sonuç sayfalarında görünmesini istediğinizi arama motorlarına bildirir.

Kırmızı çizgilerle vurgulanan kısım, bu tagin göründüğü herhangi bir sayfanın belirtilen URL’nin bir kopyası olarak ele alınması gerektiğini gösteriyor.
Canonicalization’un önemi nedir?
Duplicate content(tekrarlanan içerik) oldukça karmaşıktır ve arama motorları birbirleriyle birebir eşleşen ya da birbirlerine benzeyen içerikler tespit ettiği zaman bu bir dizi SEO sorununa neden olabilir. En basitinden bu tarz tekrarlayan içerikleri tararken arama motorları benzersiz içeriğinizin bir kısmını gözden kaçırabilir. Tekrarlayan içerikler ayrıca sıralama yeteneklerinizi de zayıflatabilir. Tüm bunların dışında tekrarlayan içerikler, arama motorlarının yanlış URL’yi “orijinal” olarak seçmesine de neden olabilir. Tüm bunların önüne geçebilmek için canonicalizationu kullanabilirsiniz.​
URL sorunları
“Neden duplicate yapsınlar ki?” diye düşünüyor olabilirsiniz. Bu da sizi canonicalization’un çok da önemli bir şey olmadığı fikrine itebilir. Şöyle ki biz insanlar her bir sayfayı ana sayfamızmış gibi düşünebiliriz. Fakat arama motorları için her sayfa ayrı bir sayfadır.​
Örnek verecek olursak ana sayfanıza şu yollarla ulaşmak mümkün olsun:​

  • http://www.ornek.com
  • https://www.ornek.com
  • http://ornek.com
  • http://ornek.com/index.php
  • http://ornek.com/index.php?refer=twitter
Bir insan için bu URL’lerin hepsi tek bir sayfayı temsil ediyor. Fakat bir arama motoru için bunların her biri ayrı ayrı sayfalardır. Sadece bu örnekte bile ana sayfanızın 5 farklı kopyasını görebilirsiniz. Ve inanın bu sadece küçük bir örnekti karşınıza çok daha fazla varyasyonla gelebilirdik.
Modern CMS’ler (içerik yönetim sistemleri) bu sorunu daha da beter hale getirmektedir. Birçok site otomatik olarak tagler ekler, aynı içerik için birden fazla URL’ye izin verir ve bunun dışında birçok URL parametreleri ekler. Bu sebeplerden dolayı sitenizde yineleyen binlerce URL bulunabilir ve bunun farkına dahi varmazsınız.

En iyi canonical tag uygulamaları
Tekrarlanan içerikler son derece can sıkıcı olabilir fakat can sıkıntınızı giderebilecek bazı önemli noktalar da var:​
Canonical tag’ler kendine işaret edebilir
Bir canonical tag, geçerli bir URL’yi işaret ediyorsa güzel. Başka bir anlatımla; X,Y ve Z URL’leri yineleniyorsa ve canonical tag X URL’sini X’e işaret ediyorsa bu normal bir durumdur. Biraz kafa karıştırıcı görünebilir ama normaldir.​
Giriş sayfanızı proaktif olarak canonicalize edin
Ana sayfa yinelemeleri çok yaygın olarak görünür. Kullanıcıların da kontrol edemediğiniz bir şekilde anasayfanızı işaret eden linkler verebileceğini de göz önüne alırsak öngörülemeyen bir çok sorun oluşabilir. Bunun önüne geçebilmek için ana sayfanızın şablonuna genel olarak kabul gören bir tag koymak iyi bir fikir olacaktır.​
Dinamik canonical tag’leri rastgele kontrol edin
Kötü kodların kullanımı bazen bir sitenin URL’sinin her sürümü için farklı bir canonical tag oluşmasına neden olabilir. Bu yüzden URL’lerinizi kontrol ettiğinizden emin olmalısınız. Özellikle e-ticaret ve CMS odaklı siteler için bunu yapmalısınız.​
Karışık sinyaller vermeyin
Karmaşık sinyallerin gönderimi arama motorlarının bir canonical tag’i önlemesine ya da yanlış yorumlamasına neden olabilir. Başka bir anlatımla; sayfa A’yı B’ye sonra da B’yi tekrar A’ya canonicalize etmeyin. Ya da benzer şekilde sayfa A’yı B’ye sonra da sayfa B’yi 301 yönlendirmeleri ile tekrar A’ya canonicalize etmeyin. Ayrıca canonical tag’i (A-–>B, B-–>C, C–->D) şeklinde zincirlemek de iyi bir fikir değildir. Bu yüzden net sinyaller gönderin ve arama motorlarını kötü seçimler yapmak zorunda bırakmayın.​
Yineleme benzeri canonicalize işlemleri yapmayın
Canonicalize işlemi yapılırken çoğu kişi yinelemeleri düşünür. Fakat canonicalize yapılırken işlemi birbirine çok benzer içeriğe sahip sayfalarda yapmak da mümkündür. Bu yüzden dikkatli olun. Bu konu üzerinde birçok tartışma olsa da para birimi, konum ya da birbirine çok benzeyen küçük ürün sayfalarının bu işlemi yapmasında bir sorun yok. Fakat bu sayfaların canonical olmayan sürümleri sıralamalar için uygun değilse ya da sayfalar çok farklıysa arama motorları tag’i yok sayabilir.​
Domainler arası yinelemeleri de canonicalize edin
2 siteyi birden yönetiyorsanız domain adları arasında da canonical etiketler kullanabilirsiniz. Diyelim ki aynı makaleyi ya da haberi 5 farklı sitede yayınlayan bir kişi ya da firmasınız. Canonical tag kullanarak tüm sıralama gücünü yalnızca tek bir sitede toplayabilirsiniz. Canonicalize işlemini yaptığınız zaman diğer sitelerin sıralamalarının engelleneceğini unutmayın. Bu yüzden bu durumu yaparken size yarar sağladığından emin olmalısınız.​
Canonical tags vs. 301 yönlendirmeleri
Bu kıyaslama ortak bir SEO merakıdır. Fakat bu soru hileli bir sorudur ve iki seçeneğin de kendince haklı olduğu durumlar vardır.​
Örneğin A sayfasını B sayfasına 301 yönlendirmeleri ile yönlendirecek olursanız, ziyaretçileriniz otomatik olarak B sayfasına götürülür ve hiçbir zaman A sayfasını göremezler. Bunun yerine bir canonical tag ile A sayfası –> B sayfası ilişkilendirmesini yapıyorsanız, arama motorları B’yi hedef alacaktır fakat insanlar her 2 URL’yi de ziyaret edebilecektir. Sizin için hangi seçenek uygunsa onu tercih etmelisiniz.​

Kaynak : Canonicalization URL Nedir? - IHS Blog
Aydınlandım :)
Teşekkürler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Gece/Gündüz modunu seç

Gece ve gündüz modlarından tarzınıza yada ihtiyaçlarınıza uygun olanı seçerek kullana bilirsiniz.

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.