Spam politikalarımız, Google'ın arama sonuçlarının kalitesini olumsuz yönde etkileyebilecek uygulamaları ele alacak şekilde tasarlanmıştır. Bugün, popülaritesinin arttığını gördüğümüz kötü uygulamalara karşı üç yeni spam politikasını duyuruyoruz: süresi dolmuş alan adının kötüye kullanılması, ölçekli içeriğin kötüye kullanılması ve site itibarının kötüye kullanılması.
İçerik oluşturucuların tüm spam politikalarımızı incelemelerini ve bu tür uygulamalara başvurmadıklarından emin olmalarını öneririz. Spam politikalarımızı ihlal eden siteler, sonuçlarda daha düşük sıralarda yer alabilir veya hiç görünmeyebilir. Spam manuel işleminden etkilenirse , site sahipleri kayıtlı Search Console hesapları aracılığıyla bir bildirim alacaktır ve işlemin yeniden değerlendirilmesi için başvuruda bulunabileceklerdir .
Yeni spam politikalarımızla birlikte Mart 2024 spam güncellemesini de bugün başlatıyoruz .
Süresi dolmuş alan adının kötüye kullanılması , süresi dolmuş bir alan adının satın alındığı ve öncelikle kullanıcılara çok az değer sağlayan veya hiç değer sağlamayan içeriği barındırarak Arama sıralamalarını değiştirmek amacıyla yeniden kullanılmasıdır. Örneğin, bir kişi daha önce bir tıbbi site tarafından kullanılan bir alan adını satın alabilir ve bunu, kumarhaneyle ilgili düşük kaliteli içerik barındıracak şekilde yeniden tasarlayabilir ve alanın önceki sahipliğinden gelen itibarına dayanarak Arama'da başarılı olmayı umabilir.
Süresi dolmuş alan adının kötüye kullanılması, insanların yanlışlıkla yaptığı bir şey değildir. Bu, bir alan adının geçmiş itibarını kullanarak, düşük değerli içerikle Arama'da iyi bir sıralama elde etmeyi uman kişiler tarafından kullanılan bir uygulamadır. Bu alan adları genellikle ziyaretçilerin bunları arama motorları dışında başka bir şekilde bulmaları için tasarlanmamıştır. Önce insanlara hizmet vermek üzere tasarlanmış yeni, orijinal bir site için eski bir alan adını kullanmakta bir sakınca yoktur.
Ölçeklendirilmiş içeriğin kötüye kullanılması , birçok sayfanın temel amacı Arama sıralamalarını değiştirmek ve kullanıcılara yardımcı olmamak amacıyla oluşturulmasıdır. Bu kötüye kullanım amaçlı uygulama genellikle, nasıl oluşturulmuş olursa olsun, kullanıcılara çok az değer sağlayan veya hiç değer sağlamayan büyük miktarlarda orijinal olmayan içerik oluşturmaya odaklanmaktadır.
Bu yeni politika, otomatik olarak oluşturulan içeriklerle ilgili önceki spam politikamızı temel alarak, içeriğin otomasyonla, insan çabasıyla veya insan ve otomatik süreçlerin birleşimiyle üretilmiş olmasına bakılmaksızın, ölçeklendirilmiş içerik kötüye kullanımı konusunda gerektiği şekilde harekete geçebilmemizi sağlar.
Uzun süredir devam eden spam politikamız, birincil amacın Arama sonuçlarındaki sıralamayı değiştirmek olması durumunda üretken yapay zeka da dahil olmak üzere otomasyon kullanımının spam olduğu yönündedir. Güncellenen politikamız önceki politikamızla aynı ruhtadır ve aynı prensiplere dayanmaktadır. Düşük kaliteli içeriğin yalnızca otomasyon yoluyla oluşturulup oluşturulmadığının her zaman net olmadığı daha karmaşık ölçekli içerik oluşturma yöntemlerini hesaba katacak şekilde genişletildi.
Yeni politikamız, insanların geniş ölçekte içerik üretmenin, arama sıralamasını değiştirmek amacıyla yapıldığında kötüye kullanım anlamına geldiği ve bunun otomasyon veya insanlar dahil olup olmadığına bakılmaksızın geçerli olduğu fikrine daha net bir şekilde odaklanmasına yardımcı olmayı amaçlıyor.
Site itibarının kötüye kullanılması , üçüncü taraf sayfalarının çok az veya hiç birinci taraf gözetimi veya katılımı olmadan yayınlanmasıdır; burada amaç, birinci taraf sitenin sıralama sinyallerinden yararlanarak Arama sıralamalarını manipüle etmektir. Bu tür üçüncü taraf sayfaları, genellikle bir ana sitenin ana amacından bağımsız olan veya ana sitenin yakın gözetimi veya katılımı olmadan üretilen ve kullanıcılara çok az değer sağlayan veya hiç değer sağlamayan sponsorlu, reklam, ortak veya diğer üçüncü taraf sayfalarını içerir.
Yeni politikamız tüm üçüncü taraf içeriklerini ihlal olarak kabul etmez; yalnızca yakın gözetim olmadan barındırılan ve Arama sıralamalarını değiştirmeyi amaçlayan içerikleri ihlal olarak kabul eder. Örneğin birçok yayın, öncelikle Arama sıralamalarını değiştirmek yerine, normal okuyucularına yönelik reklam içeriği barındırır. Bazen "yerel reklam" veya "reklam" olarak da adlandırılan bu tür içerik, yayını doğrudan yayıncının sitesinde bulduklarında veya Google'ın arama sonuçlarından ulaştıklarında, yayının düzenli okuyucularının kafasını karıştırmaz. Google Arama'da engellenmesi gerekmez .
Spam politikaları sayfamız, site itibarının kötüye kullanılmasının ne olup ne olmadığına ilişkin bazı açıklayıcı örnekleri listeler. Spam politikalarımızı ihlal etmemek için bu tür içeriklerin Google Arama'da engellenmesi gerekir . Site sahiplerine bu değişikliğe hazırlanmaları için zaman tanımak amacıyla bu yeni politika 5 Mayıs 2024'ten itibaren geçerli olacaktır.
Pek çok yayın okuyucuları için kuponlara ev sahipliği yapıyor. Yayın, kupon alanının üretiminde aktif olarak yer alıyorsa bu içeriğin Google Arama'da engellenmesine gerek yoktur. Okuyucular, yayının kuponlarını nasıl sağladığını ve kuponların okuyuculara değer sağlamasını sağlamak için nasıl çalıştığını açıkça anlamalıdır.Yeni politikalarımızla ve spam mücadele sistemlerimizde yaptığımız sürekli iyileştirmelerle hedefimiz, yalnızca kullanıcıların harika, faydalı içeriklere ulaşmasını sağlamak değil. Bu aynı zamanda yararlı içerik üretenlerin Arama'da spam yapanlardan daha başarılı olmalarını da sağlar.
Kullanıma sunma işlemlerinin tamamlandığını onaylamak için Arama Durumu Kontrol Panelini güncelleyeceğiz . Ayrıca, güncelleme tamamlandıktan sonra kullanıcıların herhangi bir spesifik geri bildirimi için bir form duyuracağız ve açacağız.
https://developers.google.com/search...-spam-policies
Konu: R10 @AliCanCekmez adlı arkadaştan alıntıdır.
Düşünceleriniz nedir
İçerik oluşturucuların tüm spam politikalarımızı incelemelerini ve bu tür uygulamalara başvurmadıklarından emin olmalarını öneririz. Spam politikalarımızı ihlal eden siteler, sonuçlarda daha düşük sıralarda yer alabilir veya hiç görünmeyebilir. Spam manuel işleminden etkilenirse , site sahipleri kayıtlı Search Console hesapları aracılığıyla bir bildirim alacaktır ve işlemin yeniden değerlendirilmesi için başvuruda bulunabileceklerdir .
Yeni spam politikalarımızla birlikte Mart 2024 spam güncellemesini de bugün başlatıyoruz .
Süresi dolmuş alan adının kötüye kullanılması
Süresi dolmuş alan adının kötüye kullanılması , süresi dolmuş bir alan adının satın alındığı ve öncelikle kullanıcılara çok az değer sağlayan veya hiç değer sağlamayan içeriği barındırarak Arama sıralamalarını değiştirmek amacıyla yeniden kullanılmasıdır. Örneğin, bir kişi daha önce bir tıbbi site tarafından kullanılan bir alan adını satın alabilir ve bunu, kumarhaneyle ilgili düşük kaliteli içerik barındıracak şekilde yeniden tasarlayabilir ve alanın önceki sahipliğinden gelen itibarına dayanarak Arama'da başarılı olmayı umabilir.
Süresi dolmuş alan adının kötüye kullanılması, insanların yanlışlıkla yaptığı bir şey değildir. Bu, bir alan adının geçmiş itibarını kullanarak, düşük değerli içerikle Arama'da iyi bir sıralama elde etmeyi uman kişiler tarafından kullanılan bir uygulamadır. Bu alan adları genellikle ziyaretçilerin bunları arama motorları dışında başka bir şekilde bulmaları için tasarlanmamıştır. Önce insanlara hizmet vermek üzere tasarlanmış yeni, orijinal bir site için eski bir alan adını kullanmakta bir sakınca yoktur.
Ölçeklendirilmiş içerik kötüye kullanımı
Ölçeklendirilmiş içeriğin kötüye kullanılması , birçok sayfanın temel amacı Arama sıralamalarını değiştirmek ve kullanıcılara yardımcı olmamak amacıyla oluşturulmasıdır. Bu kötüye kullanım amaçlı uygulama genellikle, nasıl oluşturulmuş olursa olsun, kullanıcılara çok az değer sağlayan veya hiç değer sağlamayan büyük miktarlarda orijinal olmayan içerik oluşturmaya odaklanmaktadır.
Bu yeni politika, otomatik olarak oluşturulan içeriklerle ilgili önceki spam politikamızı temel alarak, içeriğin otomasyonla, insan çabasıyla veya insan ve otomatik süreçlerin birleşimiyle üretilmiş olmasına bakılmaksızın, ölçeklendirilmiş içerik kötüye kullanımı konusunda gerektiği şekilde harekete geçebilmemizi sağlar.
Bu, Google'ın yapay zeka içeriğini spam açısından görüntüleme biçiminde bir değişiklik mi?
Uzun süredir devam eden spam politikamız, birincil amacın Arama sonuçlarındaki sıralamayı değiştirmek olması durumunda üretken yapay zeka da dahil olmak üzere otomasyon kullanımının spam olduğu yönündedir. Güncellenen politikamız önceki politikamızla aynı ruhtadır ve aynı prensiplere dayanmaktadır. Düşük kaliteli içeriğin yalnızca otomasyon yoluyla oluşturulup oluşturulmadığının her zaman net olmadığı daha karmaşık ölçekli içerik oluşturma yöntemlerini hesaba katacak şekilde genişletildi.
\"Otomatik olarak oluşturulan içeriğe\" karşı eski politika ile \"ölçekli kötüye kullanıma\" karşı güncellenen politikadan farklı olan nedir?
Yeni politikamız, insanların geniş ölçekte içerik üretmenin, arama sıralamasını değiştirmek amacıyla yapıldığında kötüye kullanım anlamına geldiği ve bunun otomasyon veya insanlar dahil olup olmadığına bakılmaksızın geçerli olduğu fikrine daha net bir şekilde odaklanmasına yardımcı olmayı amaçlıyor.
Site itibarının kötüye kullanılması
Site itibarının kötüye kullanılması , üçüncü taraf sayfalarının çok az veya hiç birinci taraf gözetimi veya katılımı olmadan yayınlanmasıdır; burada amaç, birinci taraf sitenin sıralama sinyallerinden yararlanarak Arama sıralamalarını manipüle etmektir. Bu tür üçüncü taraf sayfaları, genellikle bir ana sitenin ana amacından bağımsız olan veya ana sitenin yakın gözetimi veya katılımı olmadan üretilen ve kullanıcılara çok az değer sağlayan veya hiç değer sağlamayan sponsorlu, reklam, ortak veya diğer üçüncü taraf sayfalarını içerir.
Yeni politikamız tüm üçüncü taraf içeriklerini ihlal olarak kabul etmez; yalnızca yakın gözetim olmadan barındırılan ve Arama sıralamalarını değiştirmeyi amaçlayan içerikleri ihlal olarak kabul eder. Örneğin birçok yayın, öncelikle Arama sıralamalarını değiştirmek yerine, normal okuyucularına yönelik reklam içeriği barındırır. Bazen "yerel reklam" veya "reklam" olarak da adlandırılan bu tür içerik, yayını doğrudan yayıncının sitesinde bulduklarında veya Google'ın arama sonuçlarından ulaştıklarında, yayının düzenli okuyucularının kafasını karıştırmaz. Google Arama'da engellenmesi gerekmez .
Spam politikaları sayfamız, site itibarının kötüye kullanılmasının ne olup ne olmadığına ilişkin bazı açıklayıcı örnekleri listeler. Spam politikalarımızı ihlal etmemek için bu tür içeriklerin Google Arama'da engellenmesi gerekir . Site sahiplerine bu değişikliğe hazırlanmaları için zaman tanımak amacıyla bu yeni politika 5 Mayıs 2024'ten itibaren geçerli olacaktır.
Bir site hangi sıralama sinyallerine sahiptir?
Temel sıralama sistemlerimiz, tek tek sayfaların nasıl sıralanacağını anlamak için çeşitli sinyaller ve sistemler kullanarak öncelikle sayfa düzeyinde çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca dikkate alınan, site genelinde bazı sinyallerimiz var. Lütfen unutmayın: Bazı üçüncü taraf hizmetleri, siteler için "itibar" veya "otorite" puanları sağlar. Bunlar Google'ın kendi sinyallerinden hiçbirine karşılık gelmez ve Google'dan gelmez.Sitemde kısmen üçüncü şahıslarla çalışarak ürettiğimiz bir kupon alanı var . Bu spam olarak mı değerlendiriliyor?
Pek çok yayın okuyucuları için kuponlara ev sahipliği yapıyor. Yayın, kupon alanının üretiminde aktif olarak yer alıyorsa bu içeriğin Google Arama'da engellenmesine gerek yoktur. Okuyucular, yayının kuponlarını nasıl sağladığını ve kuponların okuyuculara değer sağlamasını sağlamak için nasıl çalıştığını açıkça anlamalıdır.Yeni politikalarımızla ve spam mücadele sistemlerimizde yaptığımız sürekli iyileştirmelerle hedefimiz, yalnızca kullanıcıların harika, faydalı içeriklere ulaşmasını sağlamak değil. Bu aynı zamanda yararlı içerik üretenlerin Arama'da spam yapanlardan daha başarılı olmalarını da sağlar.
Kullanıma sunma işlemlerinin tamamlandığını onaylamak için Arama Durumu Kontrol Panelini güncelleyeceğiz . Ayrıca, güncelleme tamamlandıktan sonra kullanıcıların herhangi bir spesifik geri bildirimi için bir form duyuracağız ve açacağız.
https://developers.google.com/search...-spam-policies
Konu: R10 @AliCanCekmez adlı arkadaştan alıntıdır.
Düşünceleriniz nedir