Open Graph, Facebook tarafından 2010 yılında yayınlanan web sitelerine Facebook paylaşımlarını daha zengin hale getirmesi için sunulan fonksiyonel bir özelliktir. Etiketler aracılığıyla çalışan Open Graph sayesinde web sitesi sahipleri Facebook üzerinde paylaşılacak sayfanın görselini, açıklamasını ve başlığını düzenleyebilirler.
Open Graph’ın sunulmasının en önemli nedenlerinden biri Facebook ile web sitelerinin arasındaki içerik uyumsuzluğu farkını kapatmaktı. Eskiden bir linki Facebook üzerinde paylaştığınızda sistem sayfadan otomatik olarak bir içerik açıklaması ve resmi seçebiliyordu. Facebook’un sistemi özellikle menü butonu gibi alakasız bir resmi seçtiğinde içerik ne kadar kaliteli olursa olsun kullanıcılar tarafından es geçilebiliyordu. Open Graph sayesinde artık site sahipleri içeriklerini yalnızca arama motorları için değil Facebook için de optimize edebiliyor ve kullanıcılar için içerikleri daha paylaşabilir ve tıklanabilir hale getirebiliyor.
Open Graph, sayfa içerisindeki meta etiketleriyle birlikte çalışıyor ve Open Graph için belirtilen etiketleri o içerik sayfası için esas kabul ediyor. Böylece bir blog sayfasından içeriğinizi paylaştığında rastgele seçim olarak menünüzün fotoğrafı gibi alakasız görseller değil de sizin belirlediğiniz görsel seçilebiliyor. Open Graph şuan için birçok mega web sitesi ve YouTube gibi önde gelen video servisleri tarafından benimsenen bir sistem. Open Graph Kullanımı sekmesine bakarsanız, OG hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.
Open Graph Etiketleri
Open Graph tamamen etiketleri okuyan bir sistem. Ona sunduğunuz etiketleri okuyarak sizin içeriğinizin ön izlemesini oluşturuyor ve daha çekici Facebook paylaşımları ortaya çıkartmanıza yardımcı oluyor. Eğer sayfanızda OG için oluşturulmuş etiketler yoksa o halde içeriğin ön izlemesi otomatik olarak oluşturuluyor ki, bu Facebook’un Open Graph’dan önce kullandığı sistemde olduğu gibi en düşük geri dönüşleri almanıza neden oluyor. Peki, Open Graph etiketleri olarak en çok hangi etiketler kullanılıyor?
Yukarıda belirtmiş olduğumuz OG etiketleri temel bir ön izlemenin oluşturulması için gerekli olan dört ana etiket. Bunlara ek olarak
internet adresini de ziyaret ederek tüm kullanılabilir Open Graph meta etiketlerine ulaşabilirsiniz.
Open Graph Kullanımı
Eğer WordPress veya Joomla gibi popüler CMS sistemlerinden birini kullanıyorsanız Open Graph veya Yoast by SEO eklentilerinden herhangi birini kullanarak tüm sayfalarınız veya içerikleriniz için birer birer OG etiketleri oluşturabilirsiniz. Bu işlemi ne yazık ki otomatik olarak gerçekleştirmeniz pek mümkün değil, zira her sayfa için farklı etiketler girmek durumunda kalacaksınız. Bu nedenle sitenizdeki tüm içeriklerin bir Open Graph’
sahip olmasını istiyorsanız eklentilerin birer birer Open Graph bölmelerini düzenlemeniz gerekiyor.
Eğer popüler CMS sistemlerinden birini kullanmıyorsanız da yukarıda vermiş olduğumuz meta etiketlerine sayfa içerisinde meta etiketi olarak yer vermeniz gerekiyor. Şayet programlama konusunda bilginiz yetersizse ve özel bir sistem kullanıyorsanız herhangi bir programcıya Open Graph entegrasyonu da hazırlatarak Open Graph’ı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Kaynak :
Open Graph’ın sunulmasının en önemli nedenlerinden biri Facebook ile web sitelerinin arasındaki içerik uyumsuzluğu farkını kapatmaktı. Eskiden bir linki Facebook üzerinde paylaştığınızda sistem sayfadan otomatik olarak bir içerik açıklaması ve resmi seçebiliyordu. Facebook’un sistemi özellikle menü butonu gibi alakasız bir resmi seçtiğinde içerik ne kadar kaliteli olursa olsun kullanıcılar tarafından es geçilebiliyordu. Open Graph sayesinde artık site sahipleri içeriklerini yalnızca arama motorları için değil Facebook için de optimize edebiliyor ve kullanıcılar için içerikleri daha paylaşabilir ve tıklanabilir hale getirebiliyor.
Open Graph, sayfa içerisindeki meta etiketleriyle birlikte çalışıyor ve Open Graph için belirtilen etiketleri o içerik sayfası için esas kabul ediyor. Böylece bir blog sayfasından içeriğinizi paylaştığında rastgele seçim olarak menünüzün fotoğrafı gibi alakasız görseller değil de sizin belirlediğiniz görsel seçilebiliyor. Open Graph şuan için birçok mega web sitesi ve YouTube gibi önde gelen video servisleri tarafından benimsenen bir sistem. Open Graph Kullanımı sekmesine bakarsanız, OG hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.
Open Graph Etiketleri
Open Graph tamamen etiketleri okuyan bir sistem. Ona sunduğunuz etiketleri okuyarak sizin içeriğinizin ön izlemesini oluşturuyor ve daha çekici Facebook paylaşımları ortaya çıkartmanıza yardımcı oluyor. Eğer sayfanızda OG için oluşturulmuş etiketler yoksa o halde içeriğin ön izlemesi otomatik olarak oluşturuluyor ki, bu Facebook’un Open Graph’dan önce kullandığı sistemde olduğu gibi en düşük geri dönüşleri almanıza neden oluyor. Peki, Open Graph etiketleri olarak en çok hangi etiketler kullanılıyor?
Yukarıda belirtmiş olduğumuz OG etiketleri temel bir ön izlemenin oluşturulması için gerekli olan dört ana etiket. Bunlara ek olarak
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Open Graph Kullanımı
Eğer WordPress veya Joomla gibi popüler CMS sistemlerinden birini kullanıyorsanız Open Graph veya Yoast by SEO eklentilerinden herhangi birini kullanarak tüm sayfalarınız veya içerikleriniz için birer birer OG etiketleri oluşturabilirsiniz. Bu işlemi ne yazık ki otomatik olarak gerçekleştirmeniz pek mümkün değil, zira her sayfa için farklı etiketler girmek durumunda kalacaksınız. Bu nedenle sitenizdeki tüm içeriklerin bir Open Graph’
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Eğer popüler CMS sistemlerinden birini kullanmıyorsanız da yukarıda vermiş olduğumuz meta etiketlerine sayfa içerisinde meta etiketi olarak yer vermeniz gerekiyor. Şayet programlama konusunda bilginiz yetersizse ve özel bir sistem kullanıyorsanız herhangi bir programcıya Open Graph entegrasyonu da hazırlatarak Open Graph’ı kullanmaya başlayabilirsiniz.
Kaynak :
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için
Giriş yap veya üye ol.