Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

İnternet firmaları ve aboneleri birleştirme projeme destek olmak ister misin?

sanjaytr

https://tpc.net.tr/
SMS onaylı
Kullanıcı
Katılım
12 Şubat 2024
Mesajlar
313
Çözümler
11
Tepkime puanı
93
Öncelikle merhaba Xengentr ailesi,

Burada aylardır birilerine yardım ediyorum. Ve birilerinden yardım alıyorum. Karşıt düşüncelere sahip olduğum kişiler de oldu aynı fikirde olduklarım da. Bugün ise Türkiye'de hepimizin belki bir dönem belki de halen dert yandığı bir konu hakkında konuşmaya geldim.

Konumuz Türkiye'deki internet firmaları ve internet hızları.

Kullandığımız firmalarda bazen çok sorunsuz kullansak da sorun yaşadığımız oluyor. İşte ben de buna bir çözüm olması adına erişebildiğim tüm firmaları forumumda insanlarla birleştirmek için bir adım attım. Bir çok büyük internet firmasının CEO'suna kadar iletişim halindeyim. Günlerdir gecelere kadar ulaşmadığım personel, yönetici kalmadı.

İnsanlar kullanıp memnun oldukları firmayı diğer insanlarla paylaşsın diye bir anket başlattım. Ankete
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
ulaşabilirsiniz. Dilerseniz siz de oy kullanabilirsiniz tabii ki.

İnternet firmanızla alakalı yaşadığınız sorunları forumda yazarsanız firmaların foruma gelmesinde bana destek olursunuz. Şu ana kadar birkaç firma ile anlaşmayı başardım. Forumda direkt firma hesabına sahipler. Diğerleri ile de görüşmelerim devam ediyor. Fakat yardım edecek bir kullanıcı görmezlerse muhtemelen reddedeceklerdir. Ve reddetmeleri demek facebook, telegram gibi gruplarda bile günde binlerce sorun yaşayan kişinin sorunlarının da çözülememesi demek olacak.

Neden oralarda duyuru yapmıyorsun diye sorarsanız da şöyle cevap vereyim. Sizi daha yakın görüyorum. Ve yardımlarınızı esirgemeyeceğinizi de birkaç aylık süreçte gözlemledim.

Şikayetvar gibi bir platform'a yazmak varken niye benim forumumu tercih edesiniz diye düşünüyorsanız şöyle anlatayım. Şikayetvar platformu bu işi paraya dökmüş. Belki bilenler vardır. Yoksa da artık öğrenirsiniz. Şikayetvar'da şikayet edilen firma size ulaşıp sorununuzu çözmek istediğinde şikayet var platformu sizin iletişim bilgilerinizi vermek için ücret talep ediyor.

Benim projemde ise hem sorun yaşayan kullanıcılar birbirini destekleyebilecek. hem yeni aboneler firmada ne kadar sorun yaşandığını, ne kadar hızlı çözüldüğünü görebilecek hem de direkt firma ile bir topluluk olarak iletişim halinde olduğunuzdan dolayı sorununuz daha hızlı çözülecektir. (bireysel problemler bölgesel ve genel problemlerden çok daha yavaş çözüme kavuşturuluyor)

Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Bu konuda atmam gereken bir adım önerisi olan arkadaşları zevkle dinlemeye hazırım. Örneğin internet firmalarından başka hangi kategoride bu şekilde firma-müşteri birleşmesini gerçekleştirebilirim?



Destekleseniz de desteklemeseniz de en azından okuduysanız teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın
 
Öncelikle merhaba Xengentr ailesi,

Burada aylardır birilerine yardım ediyorum. Ve birilerinden yardım alıyorum. Karşıt düşüncelere sahip olduğum kişiler de oldu aynı fikirde olduklarım da. Bugün ise Türkiye'de hepimizin belki bir dönem belki de halen dert yandığı bir konu hakkında konuşmaya geldim.

Konumuz Türkiye'deki internet firmaları ve internet hızları.

Kullandığımız firmalarda bazen çok sorunsuz kullansak da sorun yaşadığımız oluyor. İşte ben de buna bir çözüm olması adına erişebildiğim tüm firmaları forumumda insanlarla birleştirmek için bir adım attım. Bir çok büyük internet firmasının CEO'suna kadar iletişim halindeyim. Günlerdir gecelere kadar ulaşmadığım personel, yönetici kalmadı.

İnsanlar kullanıp memnun oldukları firmayı diğer insanlarla paylaşsın diye bir anket başlattım. Ankete
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.
ulaşabilirsiniz. Dilerseniz siz de oy kullanabilirsiniz tabii ki.

İnternet firmanızla alakalı yaşadığınız sorunları forumda yazarsanız firmaların foruma gelmesinde bana destek olursunuz. Şu ana kadar birkaç firma ile anlaşmayı başardım. Forumda direkt firma hesabına sahipler. Diğerleri ile de görüşmelerim devam ediyor. Fakat yardım edecek bir kullanıcı görmezlerse muhtemelen reddedeceklerdir. Ve reddetmeleri demek facebook, telegram gibi gruplarda bile günde binlerce sorun yaşayan kişinin sorunlarının da çözülememesi demek olacak.

Neden oralarda duyuru yapmıyorsun diye sorarsanız da şöyle cevap vereyim. Sizi daha yakın görüyorum. Ve yardımlarınızı esirgemeyeceğinizi de birkaç aylık süreçte gözlemledim.

Şikayetvar gibi bir platform'a yazmak varken niye benim forumumu tercih edesiniz diye düşünüyorsanız şöyle anlatayım. Şikayetvar platformu bu işi paraya dökmüş. Belki bilenler vardır. Yoksa da artık öğrenirsiniz. Şikayetvar'da şikayet edilen firma size ulaşıp sorununuzu çözmek istediğinde şikayet var platformu sizin iletişim bilgilerinizi vermek için ücret talep ediyor.

Benim projemde ise hem sorun yaşayan kullanıcılar birbirini destekleyebilecek. hem yeni aboneler firmada ne kadar sorun yaşandığını, ne kadar hızlı çözüldüğünü görebilecek hem de direkt firma ile bir topluluk olarak iletişim halinde olduğunuzdan dolayı sorununuz daha hızlı çözülecektir. (bireysel problemler bölgesel ve genel problemlerden çok daha yavaş çözüme kavuşturuluyor)

Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.


Bu konuda atmam gereken bir adım önerisi olan arkadaşları zevkle dinlemeye hazırım. Örneğin internet firmalarından başka hangi kategoride bu şekilde firma-müşteri birleşmesini gerçekleştirebilirim?



Destekleseniz de desteklemeseniz de en azından okuduysanız teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın

Elimizden geldiğince destek olmak isteriz ve inşallah güzel bir hedef tutturursun. Ancak technopat, techolay gibi rakiplerinin olduğunuda unutmamak lazım.
 
Elimizden geldiğince destek olmak isteriz ve inşallah güzel bir hedef tutturursun. Ancak technopat, techolay gibi rakiplerinin olduğunuda unutmamak lazım.
evet rakiplerimiz her zaman olacak. Olması da kendimizi geliştirmemiz için bir motivasyon aslında. Fakat dediğin firmalar bence pek benim rakibim değil. Evet büyük forumlar bunu kabul ediyorum. Güçlüler ve erişebilecekleri belki benden daha fazla. Fakat benimle benzer bir misyona sahip değiller. Ben medyanın tarafsızlığını savunuyorum. Piyasadaki çoğu forum ve bağlı oldukları medyalar ne yazık ki çok bariz şekilde taraflılık sergiliyorlar. Örneğin X firmasını yeren paylaşımlar silinirken rakibi olan Y firmasının paylaşımları aktif tutularak göz önünde tutuluyor.
 
Türkiye'de internet kötü değil çok kötü. Alt yapı yatırımı yok, kablo değişmeyi yatırım olarak gören bir özel sektörle karşı karşıyayız. Uygulanan prosedürler ve ücretlendirmeler saçma sapan. Yani düşünün vodafone ve Turkcell bile bağlantı kurarken bizdeki hat pahalı diye yurt dışı isp kullanıyor. Hani bazen mobilden siteye giriyorum ama pc'den giremiyorum olayı varya ha işte onun sonucu bu. Yani 2024 verilerine göre Türkiye, dünya genelinde internet hızı sıralamasında 165. sırada yer alıyor. Ortalama internet hızı ise 43.10 Mbps olarak ölçülmüş. Aşağıdaki bağlantıdan datayı indirip bakabilirsiniz.

Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.

Ülke içerisinde 1000mbps internet verseniz ne olur ki ? (o da daha belirli bölgelerde geçerli.)

Yurt dışı ping sürelerimiz nedir? Bakın kötü demiyorum berbat ötesi diyorum. Çünkü anlaşma yapılmıyor, yatırım yapılmıyor. Ne de olsa herkes bu ülkede bize mahkum kafasına sahipler. Alt yapı tek. O zaman hiç böyle şeylere gerek yok kafasıyla yaklaşılıyor. Olur mu efendim o kadar yatırım yapılıyor. inanmıyorsan at yurt dışına bir ping veya online bir oyuna gir ping seviyene bir bak. Diğer ülkeler nerelere gelmiş sen nerelerde kalmışsın. Yahu senin mobile operatörlerin bu hattı kullanmıyor ki. 1000mbps internetinde olsa ping seviyelerin berbat ötesi. Dolayısıyla hizmeti a firmasından alayım, b firmasından alayım, c firmasından alayım gibi yaklaşımlara girmeye gerek yok. Alt yapı tek! Hepsi aynı alt yapıyı kullanıyor ve sadece müşteri hizmetleri telefonu ne kadar hızlı yanıtlarsa insanlar bunu hizmet zannediyor. İşte ülkede tekel olan bir alanın özelleştirilmesinin en kötü taraflarından birini görüyoruz. Düzelir mi? Bu kafayla çok zor.

Konu sahibinin projesine gelecek olursak, ben bu alt yapı ile asla böyle bir işe girmezdim. Daha genele yönelik, tüm şikayetleri içeren bir yapıya çevirebilirsin. Başarılar.
 
Türkiye'de internet kötü değil çok kötü. Alt yapı yatırımı yok, kablo değişmeyi yatırım olarak gören bir özel sektörle karşı karşıyayız. Uygulanan prosedürler ve ücretlendirmeler saçma sapan. Yani düşünün vodafone ve Turkcell bile bağlantı kurarken bizdeki hat pahalı diye yurt dışı isp kullanıyor. Hani bazen mobilden siteye giriyorum ama pc'den giremiyorum olayı varya ha işte onun sonucu bu. Yani 2024 verilerine göre Türkiye, dünya genelinde internet hızı sıralamasında 165. sırada yer alıyor. Ortalama internet hızı ise 43.10 Mbps olarak ölçülmüş. Aşağıdaki bağlantıdan datayı indirip bakabilirsiniz.

Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için Giriş yap veya üye ol.

Ülke içerisinde 1000mbps internet verseniz ne olur ki ? (o da daha belirli bölgelerde geçerli.)

Yurt dışı ping sürelerimiz nedir? Bakın kötü demiyorum berbat ötesi diyorum. Çünkü anlaşma yapılmıyor, yatırım yapılmıyor. Ne de olsa herkes bu ülkede bize mahkum kafasına sahipler. Alt yapı tek. O zaman hiç böyle şeylere gerek yok kafasıyla yaklaşılıyor. Olur mu efendim o kadar yatırım yapılıyor. inanmıyorsan at yurt dışına bir ping veya online bir oyuna gir ping seviyene bir bak. Diğer ülkeler nerelere gelmiş sen nerelerde kalmışsın. Yahu senin mobile operatörlerin bu hattı kullanmıyor ki. 1000mbps internetinde olsa ping seviyelerin berbat ötesi. Dolayısıyla hizmeti a firmasından alayım, b firmasından alayım, c firmasından alayım gibi yaklaşımlara girmeye gerek yok. Alt yapı tek! Hepsi aynı alt yapıyı kullanıyor ve sadece müşteri hizmetleri telefonu ne kadar hızlı yanıtlarsa insanlar bunu hizmet zannediyor. İşte ülkede tekel olan bir alanın özelleştirilmesinin en kötü taraflarından birini görüyoruz. Düzelir mi? Bu kafayla çok zor.

Konu sahibinin projesine gelecek olursak, ben bu alt yapı ile asla böyle bir işe girmezdim. Daha genele yönelik, tüm şikayetleri içeren bir yapıya çevirebilirsin. Başarılar.
Sektörün içerisinde olan birisi olarak yazdıklarınızın çoğuna katılıyorum fakat ne yazık ki yanlışlar var.
hizmeti a firmasından alayım, b firmasından alayım, c firmasından alayım gibi yaklaşımlara girmeye gerek yok. Alt yapı tek! Hepsi aynı alt yapıyı kullanıyor
Mesela burada çok büyük bir yanlış var. Hız değerleri değişmiyor tabii ki o konuda haklısınız ama ping değerleri açısından firma çok fark ediyor. bir firmada yurtdışındaki bir sunucuya 35 ms ile bağlanırken diğerinde 23 ms ile bağlanabiliyorsun. Ve bu ping değerleri altyapıdan dolayı değil direkt firmadan kaynaklı. bu yüzden firma çok önemli.

Yani düşünün vodafone ve Turkcell bile bağlantı kurarken bizdeki hat pahalı diye yurt dışı isp kullanıyor. Hani bazen mobilden siteye giriyorum ama pc'den giremiyorum olayı varya ha işte onun sonucu bu.
Bu da yanlış. Siteye olan rota sadece bağlanma süresini etkiler. Rota kaynaklı bağlantının engellenmesi gibi bir durum söz konusu değil.
sadece müşteri hizmetleri telefonu ne kadar hızlı yanıtlarsa insanlar bunu hizmet zannediyor.
Alt yapı yatırımları ülkemizde gerçekten çok yetersiz düzeyde. Fakat bunu düzeltmek de bizim elimizde. Mesela X firmasını kullanıyorsun. ve akşam olduğunda bir ping artışı var. Bunu tek başına bildirirsen hiçbir yere varamazsın. Ve bu altyapı sebepli bir sorun olmayabiliyor. Tek başına bildirdiğinde sadece sende var gibi göründüğü için çok kolay şekilde başlarından savabiliyorlar. Fakat benim projemdeki gibi bir topluluk içerisinde bu sorun dile getirilirse hem benzer sorunu yaşayanlar sorunun kendilerinden kaynaklı olmadığını doğrulamış olacak. hem de yeni potansiyel müşteriler sorun yaşandığını görüp farklı firmaları araştıracak.

Ülkede şu kötü diyerek eleştirmek çok kolay. Fakat elimize bir kürek alıp kuyuya toprak atmazsak o eşek o kuyudan çıkamaz.
Bir gün, bir çiftçinin eşeği kuyuya düşer. Adam ne yapacağını düşünürken, hayvan saatlerce anırır.
En sonunda çiftçi, hayvanın yaşlı olduğunu ve kuyunun da zaten kapanması gerektiğini düşünür ve eşeği çıkartmaya değmeyeceğine karar verir.

Bütün komşularını yardıma çağırır. Her biri birer kürek alarak kuyuya toprak atmaya başlarlar. Eşek ne olduğunu fark edince, önce daha beter bağırmaya başlar. Sonra, herkesin şaşkınlığına, sesini keser.Birkaç kürek toprak daha attıktan sonra, çiftçi kuyuya bakar. Gözlerine inanamaz. Eşek, sırtına düşen her kürek toprakla müthiş bir şey yapmakta, toprağı aşağıya silke leyerek yukarı çıkmasına basamak hazırlamaktadır.

Bir süre sonra, komşular toprak atmaya devam edince, herkesin şaşkınlığı altında eşek, kuyunun kenarından dışarı bir adım atıp, koşarak uzaklaşır!



Konu sahibinin projesine gelecek olursak, ben bu alt yapı ile asla böyle bir işe girmezdim. Daha genele yönelik, tüm şikayetleri içeren bir yapıya çevirebilirsin. Başarılar.
Forumlar insanlar arasındaki dayanışmayı temel alan yapılar olduğundan dolayı İnsanlarla birebir iletişim kurması gereken bir sektör tercih etmek istedim. Mesela bir ekran kartı firmasını foruma çağırsam o ekran kartı ile ilgili sorun yaşandığında "garantiye gönder" diyecek ve konu kapanacak. Fakat internet sektörü böyle değil. Direkt iletişim, çözüm ve açıklama yapılması mümkün.

Sizden destek olmanızı bekliyorum.
 
Sektörün içerisinde olan birisi olarak yazdıklarınızın çoğuna katılıyorum fakat ne yazık ki yanlışlar var.

Mesela burada çok büyük bir yanlış var. Hız değerleri değişmiyor tabii ki o konuda haklısınız ama ping değerleri açısından firma çok fark ediyor. bir firmada yurtdışındaki bir sunucuya 35 ms ile bağlanırken diğerinde 23 ms ile bağlanabiliyorsun. Ve bu ping değerleri altyapıdan dolayı değil direkt firmadan kaynaklı. bu yüzden firma çok önemli.


Bu da yanlış. Siteye olan rota sadece bağlanma süresini etkiler. Rota kaynaklı bağlantının engellenmesi gibi bir durum söz konusu değil.

Alt yapı yatırımları ülkemizde gerçekten çok yetersiz düzeyde. Fakat bunu düzeltmek de bizim elimizde. Mesela X firmasını kullanıyorsun. ve akşam olduğunda bir ping artışı var. Bunu tek başına bildirirsen hiçbir yere varamazsın. Ve bu altyapı sebepli bir sorun olmayabiliyor. Tek başına bildirdiğinde sadece sende var gibi göründüğü için çok kolay şekilde başlarından savabiliyorlar. Fakat benim projemdeki gibi bir topluluk içerisinde bu sorun dile getirilirse hem benzer sorunu yaşayanlar sorunun kendilerinden kaynaklı olmadığını doğrulamış olacak. hem de yeni potansiyel müşteriler sorun yaşandığını görüp farklı firmaları araştıracak.

Ülkede şu kötü diyerek eleştirmek çok kolay. Fakat elimize bir kürek alıp kuyuya toprak atmazsak o eşek o kuyudan çıkamaz.





Forumlar insanlar arasındaki dayanışmayı temel alan yapılar olduğundan dolayı İnsanlarla birebir iletişim kurması gereken bir sektör tercih etmek istedim. Mesela bir ekran kartı firmasını foruma çağırsam o ekran kartı ile ilgili sorun yaşandığında "garantiye gönder" diyecek ve konu kapanacak. Fakat internet sektörü böyle değil. Direkt iletişim, çözüm ve açıklama yapılması mümkün.

Sizden destek olmanızı bekliyorum.

Üstadım yanlış anlama sakın, kuracağın projeye göre eksi ve artıları yazıyoruz. Destek tabiki olmak isteriz. İstediğin şikayet ve çözüm gibi birşey galiba.

Mesela TÜRKNET ten bahsedelim. İnternetim kötü, altyapı berbat veya pingim çok yüksek. Bunu zaten kendi panellerinden yazıp bizimle iletişime geçmelerini sağlıyoruz. Finansal konulardan bahsetsek mesela parasını haketmiyor vs. diye, e bunun içinde açılmış olan kanallar var malesef. Yani projen çok zor ve çok zaman isteyen bir durum bence. @netr0n dediği gibi ülkede internet zaten berbat. Herkes herşeyin farkında. Dile getirirler mi bilmem açıkçası.

Ama dediğim gibi, önünde bol zaman, hırs ve sabır varsa neden olmasın.
 
Sektörün içerisinde olan birisi olarak yazdıklarınızın çoğuna katılıyorum fakat ne yazık ki yanlışlar var.

Mesela burada çok büyük bir yanlış var. Hız değerleri değişmiyor tabii ki o konuda haklısınız ama ping değerleri açısından firma çok fark ediyor. bir firmada yurtdışındaki bir sunucuya 35 ms ile bağlanırken diğerinde 23 ms ile bağlanabiliyorsun. Ve bu ping değerleri altyapıdan dolayı değil direkt firmadan kaynaklı. bu yüzden firma çok önemli.


Bu da yanlış. Siteye olan rota sadece bağlanma süresini etkiler. Rota kaynaklı bağlantının engellenmesi gibi bir durum söz konusu değil.

Alt yapı yatırımları ülkemizde gerçekten çok yetersiz düzeyde. Fakat bunu düzeltmek de bizim elimizde. Mesela X firmasını kullanıyorsun. ve akşam olduğunda bir ping artışı var. Bunu tek başına bildirirsen hiçbir yere varamazsın. Ve bu altyapı sebepli bir sorun olmayabiliyor. Tek başına bildirdiğinde sadece sende var gibi göründüğü için çok kolay şekilde başlarından savabiliyorlar. Fakat benim projemdeki gibi bir topluluk içerisinde bu sorun dile getirilirse hem benzer sorunu yaşayanlar sorunun kendilerinden kaynaklı olmadığını doğrulamış olacak. hem de yeni potansiyel müşteriler sorun yaşandığını görüp farklı firmaları araştıracak.

Ülkede şu kötü diyerek eleştirmek çok kolay. Fakat elimize bir kürek alıp kuyuya toprak atmazsak o eşek o kuyudan çıkamaz.





Forumlar insanlar arasındaki dayanışmayı temel alan yapılar olduğundan dolayı İnsanlarla birebir iletişim kurması gereken bir sektör tercih etmek istedim. Mesela bir ekran kartı firmasını foruma çağırsam o ekran kartı ile ilgili sorun yaşandığında "garantiye gönder" diyecek ve konu kapanacak. Fakat internet sektörü böyle değil. Direkt iletişim, çözüm ve açıklama yapılması mümkün.

Sizden destek olmanızı bekliyorum.

Yanlış dediğiniz birçok şeyi deneyimledim. Ben bilgim olmadığı bir şey hakkında konuşmuyorum. O yüzden beni düzeltmenize gerek yok. Bana göre yanlış derseniz olur ama bu işte otarite benim deyip bu da yanlış bu da yanlış derseniz olmaz. Herkes fikrini söylesin. Siz katılmıyorum deyin. ;)

Mobile operatörler bağlantı engellemesinden bahsetmiyorum ki hattın saçmalığına örnek veriyorum.

Ping sürelerine gelecek olursak, asla katılmıyorum. Çok iyi bir yerde oturuyorum, fiber alt yapıya sahibim. iş yerim Osmanbey - Nişantaşı tarafı orada da denemediğim servis kalmadı benim. Bu işin içinde biri olarak stabil bir ping veren firma Türkiye de yok. İnternet hızın ne kadar yüksek olursa olsun. Alt yapı kötü olduğu için aşırı yüklenmede bant daralıyor. Paket atıyorsun bant genişliği olmayan bir yerde 23ms stabil veren bir firma varsa hemen ona geçeyim. Bunun için özel olarak 26.000 TL ödeyerek modem aldım. Denemediğim firmada kalmadı. 50-60ms aralığının aşağısını göremedim. Yoğunlukta bu seviye 100ms seviyelerine kadar çıktı. Yurt dışına çıktığınız mı bilmiyorum ama orada alınan ping seviyesini de söyleyeyim 0-4 arası. Yani 23ms ping bile çok fazla bir ping ki (bu seviyeyi bile verecekleri sanmıyorum). Dolayısıyla ben ülkede alt yapının durumunu kabullendim ve artık bir arayış içerisinde değilim :D
 
Üstadım yanlış anlama sakın, kuracağın projeye göre eksi ve artıları yazıyoruz. Destek tabiki olmak isteriz. İstediğin şikayet ve çözüm gibi birşey galiba.

Mesela TÜRKNET ten bahsedelim. İnternetim kötü, altyapı berbat veya pingim çok yüksek. Bunu zaten kendi panellerinden yazıp bizimle iletişime geçmelerini sağlıyoruz. Finansal konulardan bahsetsek mesela parasını haketmiyor vs. diye, e bunun içinde açılmış olan kanallar var malesef. Yani projen çok zor ve çok zaman isteyen bir durum bence. @netr0n dediği gibi ülkede internet zaten berbat. Herkes herşeyin farkında. Dile getirirler mi bilmem açıkçası.

Ama dediğim gibi, önünde bol zaman, hırs ve sabır varsa neden olmasın.
Senin örneğinden devam edelim.

Türknettesin ve altyapın iyi sayılabilecek düzeyde. fakat pingin yüksek. Kendi panellerinden yazdın. ve sorunun kendilerinden değil de altyapı kaynaklı olduğunu söylediler. Piyasadaki en küçük firmaya bile günde 100-200 tane şikayet geliyor. Sence hepsi çözülüyor mu? Hayır kesinlikle çözülmüyor. Çünkü genel bir problemi herkes bireysel problemiymiş gibi sanıyor. Çünkü "kendi panelleri" topluma açık değil. birinin sorunundan diğeri haberdar değil. Ben burada bunu amaçlıyorum. Ya da mesela senin sorununu çözecek olsunlar. Normalde 1 kişinin yaşadığı problem için diğer işlerini aksatmazlar. bu yüzden belki 1 ay sonra çözülecek belki 3 ay. Fakat sen bunu topluluk olan bir yerde dile getirirsen senin sorununu görüp "aa bu firmada böyle bir sorun yaşanıyormuş" diyerek yeni aboneleri kaybetmeyi göze alamazlar. Bu sayede sorunun çok daha hızlı çözüme kavuşur.

Ya da farklı bir örnek. İllaki kötü olmak zorunda değil. Belki de firma seni tatmin etmiştir gerçekten. İyi yönlerini anlatırsın. Türknette 1 yıllık deneyimim tarzında mesela. Sürekli kötülememek lazım sonuçta. iyi olduğuna da iyi demek lazım.

Ya da daha da basite indirgeyelim. Sadece davet kodunu paylaşacaksın. Referans kasmak için. Bunun için de topluluklara ihtiyacın var.
 
Yanlış dediğiniz birçok şeyi deneyimledim. Ben bilgim olmadığı bir şey hakkında konuşmuyorum. O yüzden beni düzeltmenize gerek yok. Bana göre yanlış derseniz olur ama bu işte otarite benim deyip bu da yanlış bu da yanlış derseniz olmaz. Herkes fikrini söylesin. Siz katılmıyorum deyin. ;)

Mobile operatörler bağlantı engellemesinden bahsetmiyorum ki hattın saçmalığına örnek veriyorum.

Ping sürelerine gelecek olursak, asla katılmıyorum. Çok iyi bir yerde oturuyorum, fiber alt yapıya sahibim. iş yerim Osmanbey - Nişantaşı tarafı orada da denemediğim servis kalmadı benim. Bu işin içinde biri olarak stabil bir ping veren firma Türkiye de yok. İnternet hızın ne kadar yüksek olursa olsun. Alt yapı kötü olduğu için aşırı yüklenmede bant daralıyor. Paket atıyorsun bant genişliği olmayan bir yerde 23ms stabil veren bir firma varsa hemen ona geçeyim. Bunun için özel olarak 26.000 TL ödeyerek modem aldım. Denemediğim firmada kalmadı. 50-60ms aralığının aşağısını göremedim. Yoğunlukta bu seviye 100ms seviyelerine kadar çıktı. Yurt dışına çıktığınız mı bilmiyorum ama orada alınan ping seviyesini de söyleyeyim 0-4 arası. Yani 23ms ping bile çok fazla bir ping ki (bu seviyeyi bile verecekleri sanmıyorum). Dolayısıyla ben ülkede alt yapının durumunu kabullendim ve artık bir arayış içerisinde değilim :D
Ping konusunda fiber altyapı ile 50-60ms aşağısını göremediğiniz sunucu nedir peki? Türkiye içerisinde bir sunucu olmadığından eminim. Frankfurt ya da Londra konumlu bir sunucu olabilir belki.
 
Yani 2024 verilerine göre Türkiye, dünya genelinde internet hızı sıralamasında 165. sırada yer alıyor. Ortalama internet hızı ise 43.10 Mbps olarak ölçülmüş. Aşağıdaki bağlantıdan datayı indirip bakabilirsiniz.
1725283057392.png
Yanlışın olduğunu söylemem seni küçük düşürmek ya da otoriteni sarsmak için değil. Hatalarımızı düzeltirsek kendimizi geliştiririz sonuçta. Hepimiz insanız hatamız olabilir.
Eğer senin gördüğün veride bir sorun yok ise 165. ülkenin hızı 14 mbps gibi bir hız olduğunu düşünürsek Tüm dünyanın hızı ciddi oranda düşmüş fakat Türkiye o kadar çok etkilenmemiş ve hızı düşmesine rağmen sıralaması yükselmiş demektir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Geniş / Dar görünüm

    Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Izgara görünümlü forum listesi

    Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Resimli ızgara modu

    Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

    Kenar çubuğunu kapat

    Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

    Sabit kenar çubuğu

    Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

    Köşe kıvrımlarını kapat

    Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri